środa, 15 stycznia 2014

Pycha ukarana - o tym, jak ważny jest ODPOCZYNEK.


Ok, nogi na zdjęciu są męskie, ale łapiecie ideę ;)

Po dość długim nicnierobieniu, narzuciłam sobie za duże tempo. W ciągu tygodnia chciałam odrobić zaległości ostatniego roku. I się nie udało :/ Wczoraj dosłownie padałam na twarz, męczyły mnie zawroty głowy, ogólne rozbicie, brak koncentracji. Dieta cukrzycowa (dość restrykcyjna) i codzienne truchty podały sobie ręce i postanowiły pokazać kto tu rządzi. Do tego dorzućmy chroniczne niewyspanie (od prawie 10 lat) i niskie ciśnienie. Zamiast napinać się zjadam na kolację twarożek ze szczypiorkiem, to dla mięśni, i poszłam wcześnie spać. Już mi lepiej, czuję się wypoczęta. Idę wieczorem na małą przebieżkę.

DLACZEGO ODPOCZYNEK JEST TAKI WAŻNY?!

Dlaczego trenujemy? Powody są różne, ale cel jest ogólnie ten sam - chcemy poprawić kondycję swojego organizmu. Co to oznacza dokładniej? Chcemy być mocniejsi, szybsi, bardziej wytrzymali. żeby to osiągnąć, musimy się rozwijać, poprawiać. I to zapewnia nam odpowiednio intensywny trening.

W czasie treningu "niszczymy" nasz organizm, niszczą się włókna mięśniowe, my czujemy ból i zmęczenie. Nasz organizm ma zdolność odbudowania tych zniszczeń, a nawet z takiej opresji wychodzi silniejszy. Wzmacnia się, żeby nie czuć bólu i mniej się męczyć. A nasza forma się poprawia.

Żeby ten mechanizm zaistniał, potrzebne są dwie fazy:
  1. treningu, kiedy dajemy sobie wycisk
  2. odpoczynku, kiedy dajemy organizmowi czas na regenerację, odbudowę i nadbudowę mięśni.
 Jeśli nie damy sobie czasu na odpoczynek, może to skutkować przetrenowaniem, dojdzie do znacznego wyczerpania organizmu. Regeneracja będzie wtedy przebiegała dłużej. Możne stracić dotychczasowe efekty.

Źródło: nieoceniona pani Ania, instruktorka na osiedlowej siłowni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz